Wereldreis naar Californie - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Nienke Burgwal - WaarBenJij.nu Wereldreis naar Californie - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Nienke Burgwal - WaarBenJij.nu

Wereldreis naar Californie

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

09 December 2013 | Verenigde Staten, Fresno

Hoi allemaal,

Ik en Mariska zijn eindelijk aangekomen in Californië. Zaterdag zouden we vertrekken maar ze waren niet op tijd met tickets boeken.
De planning was om op zaterdag te vertrekken waardoor we voor 11:00 moesten uitchecken. De professor had een slaap plaats geregeld bij iemand thuis. Bij aankomst hebben we eerst onze bagage gedumpt om naar de Paynes Prairie te gaan, wat dichtbij het verblijf was. Super mooi natuur en veel krokodillen gezien.

Teruggekomen bij het huis bleek het een en ander aan het huis te ontbreken (dekens/schoon bed/warm water). Daarnaast ondervonden we al snel dat we huisgenoten hadden (kakkerlakken/spinnen/hagedissen/mieren). Gek genoeg hebben we niet al te veel geslapen.
Die avond werden we nogmaals verrast. Er stond iemand voor ons aan de deur. Altijd fijn verrassing... Het bleek iemand te zijn die ons naar de autoverhuur zou brengen zodat we de volgende dag naar Orlando konden rijden. Bij de autoverhuur, op het vliegveld van Gainesville, waren de verrassingen nog niet opgehouden. Doordat ik onder de 25 ben mag iemand anders niet de auto voor mij betalen...dus kon ik gaan voorschieten.

De volgende dag zijn we op tijd vertrokken naar het vliegveld (8:00). We hebben 3 vliegtuigen moeten nemen omdat het goedkoper was.Moesten van Orlando naar Houston. Van Houston naar LA. Van LA vlogen we naar onze eindbestemming Fresno! Helaas hadden we 3 uur vertraging in LA en was onze lift door haar wekker geslapen waardoor we rond half 7 (Florida tijd) eindelijk aankwamen bij het appartement. De verrassingen waren nog niet helemaal voorbij, we delen een slaapkamer met z'n 4'en.

Al om al een hoop verrassingen maar we zijn er eindelijk en we zijn heel benieuwd naar de omgeving. Dat schijnt heel mooi te zijn en de veehouders heel aardig.

• 10 December 2013 - 09:15

Stacey:

Jeetje Nien, wat een reis! Fijn dat jullie er nu eindelijk zijn, nu lekker gaan genieten en knallen voor jullie onderzoek. Oh en wat is trouwens jullie adres? Xx Stees

• 10 December 2013 - 15:13

Ellen:

Oioioi, en dat is nog maar het begin. HOpelijk zijn de komende verrassingen vooral mooi, natuurverschijnselverrassingen, onderzoeksgegevensverrassingen etc! Veel plezier en geniet!!